Güney Kore, yarım asır önce, kırsal yaşamın çok zor olduğu dünyanın en fakir ülkelerinden biriydi. Kore Savaşı sonrasında, harap olmuş topluluklar kronik açlık çekiyorlardı. Hükümet önderlik ederek, kırsal ekonomiyi canlandırmak, yoksulluğu ortadan kaldırmak ve çiftçilerin sosyoekonomik durumunu iyileştirmek için bir Tarımsal İş birliği Sistemi oluşturdu. Bu sürecin bir parçası olarak, hükümet, 1961’de Tarım Bankası ile mevcut tarım kooperatiflerini birleştirerek Ulusal Tarım Kooperatif Federasyonunu (NACF) kurdu. O zamandan beri, Kore’de “Nonghyup” olarak bilinen NACF, Kore ekonomisinin gelişmesinde, tarım ve kırsal toplulukların modernleşmesinde kritik rol oynadı.
Şimdi Güney Kore, modern bir ekonomik ve kültürel güç merkezi olarak dünyanın en zengin uluslarından biri oldu. Kore pop kültürü, Asya ve dünyanın birçok yerinde “Kore dalgası” adı altında popülerliğini artırırken, bu süreç içinde NACF de oldukça başarılı bir kooperatif haline geldi. Dünya Kooperatif Takibi adlı resmi değerlendirme çalışmalarına göre geçen yıllarda dünyanın en büyük üçüncü tarım kooperatifi oldu.
SADECE BİR ALANDA DEĞİL BİRÇOK ALANDA HİZMET VERİYOR
Kore Tarımsal Kooperatifçilik Sistemi, bankacılık, sigorta, tarımsal pazarlama ve yayım hizmetlerini içeren konularda benzersiz bir faaliyet çeşitliliğine sahip. Bu çok amaçlı sistem başlangıçta, farklı alanlarda üretim yapan, ortalama çiftlik büyüklüğü neredeyse bir hektar olan küçük ölçekli Koreli çiftçileri desteklemeyi hedeflemiştir. Ülkedeki tarımsal kooperatiflerin başarısı, çok amaçlı niteliklerine, kredi kooperatifi birliklerinin ve tüketici kooperatiflerinin kırsal topluluklara ulaşabilmelerine ve kırsal kalkınmayı kolaylaştırabilmelerine dayanmaktadır.
NACF dört ana iş birimi ile çok amaçlı bir kooperatiftir. Bu dört iş birimi; tarımsal pazarlama ve tedarik, hayvancılık pazarlaması ve tedarik, bankacılık ve sigorta ile rehberlik sağlayan yayım hizmetidir. NACF, 2012 yılındaki yeniden yapılanmanın ardından, halen 27 iştirak ve iki bağlı örgüt aracılığıyla ortaklarına ve müşterilerine hizmet veriyor. 2,44 milyon ortağı bulunan bin 165 üyesi olan kooperatif, Koreli çiftçilerin yüzde 80’inden fazlasını temsil ediyor.
ÜLKEDE SATILAN TÜM TARIMSAL ÜRÜNLERİN YÜZDE 20’SİNİ YÖNLENDİRİYOR
NACF’nin hizmetleri arasında en gerekli olanı, ortak çiftçilere doğrudan daha yüksek getiri ve fayda sağlayan tarımsal pazarlama ve tedarik işidir. Örneğin 1990’larda, piyasaların serbestleşmesinin ardından meydana gelen değişimlerle ve artan yabancı ithal ürünler ile başa çıkmak için NACF, ağırlıklı olarak Kore tarım ürünleri satan “Hanaro Clup” adlı indirimli depo süpermarket zinciri açmıştır. Üreticiler ve müşteriler arasındaki bu doğrudan satış sisteminin piyasaya sürülmesi, bir yandan perakende fiyatlarının düşmesini, diğer yandan da çiftçilere hak ettikleri ödemenin yapılmasını sağlamıştır. Şimdi, NACF ve üyesi olan kooperatifleri, Güney Kore’deki tüm tarım ürünlerinin yarısından fazlasını karşılarken, tüketimde ise satılan tüm tarımsal ürünlerin yüzde 20’sini yönlendiriyor.
BANKACILIK HİZMETİ DE VERİYOR
NACF’in bankacılık işletmesi olan “NH Bank”, 43,9 milyon banka hesabıyla 19,3 milyon müşteriye hizmet verirken, üye kooperatifler 77,8 milyon banka hesabıyla 27,7 milyon müşteriye bankacılık hizmetleri sunuyor. Ayrıca 36,7 milyon ortak müşteri de dikkate alındığında, ulusal nüfusun yaklaşık yüzde 70’i şu anda NH Bank veya üye kooperatiflerini kullanıyor. Bu kapsamlı müşteri tabanı ve hepsinden önemlisi ülke çapında yaygın şubeleri sayesinde, özel bankacılık, perakende bankacılık, kurumsal bankacılık, sigorta, kredi kartları, karşılıklı kredilendirme gibi çeşitli bankacılık hizmetlerini veriyor.
NACF, yayım hizmetleri vererek, çiftçilerin çıkarlarını ve haklarını temsil etmeye, refahlarını desteklemeye ve kültürel faaliyetleri teşvik etmeye katkıda bulunan çeşitli faaliyetler de yürütüyor. Ayrıca, tarımda yeni teknolojiler üzerine araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunuyor. Kentsel ve kırsal topluluklar arasındaki değişim programlarını ve şehirlerin ve çiftliklerin bir arada bulunmasını destekleyen “Çiftliği Seviyorum” kampanyası yoluyla ülke ekonomisinin dengeli bir şekilde gelişmesine katkıda bulunmaya devam ediyor.